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Success rate of repeated fine needle aspiration biopsy of clinically suspicious thyroid nodules
J. Nagarajah ( 1 ), J. Farahati ( 2 ), R. Görges ( 1 ), F. Grabellus ( 3 ), A.
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Erfolgsrate der doppelten Fein-Nadel-Aspirations-Biopsie von suspekten Schilddrüsenknoten
J. Nagarajah ( 1 ), J. Farahati ( 2 ), R. Görges ( 1 ), F. Grabellus ( 3 ), A.
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Should all patients with thyroid nodules ≥ 1 cm undergo fine-needle aspiration biopsy ?
H. Schicha ( 1 ), M. Hellmich ( 2 ), W. Lehmacher ( 2 ), W. Eschner ( 1 ), M. Schmidt ( 1 ), C. Kobe ( 1 ), O.
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Soll man alle Schilddrüsenknoten ≥ 1 cm punktieren?
H. Schicha ( 1 ), M. Hellmich ( 2 ), W. Lehmacher ( 2 ), W. Eschner ( 1 ), M. Schmidt ( 1 ), C. Kobe ( 1 ), O.
www.schattauer.deThe nodule started growing 2 months ago and has now become fixed ; the patient has developed difficulty breathing and a hoarse voice.
Fine needle biopsy : cells of a poorly differentiated polymorphous tumour .
Partial thyroidectomy:
www.pathol.uzh.chDer Knoten wächst seit ca. 2 Monaten, ist an die Umgebung fixiert, Stridor, Heiserkeit.
Feinnadelpunktion:Zellen eines wenig differenzierten, polymorphzelligen Tumors.
Strumektomie:
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